هفت قدم مهم برای رسیدن به موفقیت در فروشگاه های اینترنتی

موفقیت در فروشگاه اینترنتی

موفقیت در فروشگاه اینترنتی


موفقیت در فروشگاه های اینترنتی کار آسانی نیست ولی کار پیچیده و غیردست یابی هم نیست. تنها کافیست اصول و استراتژی های کاربردی برای موفقیت در فروشگاه های اینترنتی را به درستی انجام داد. استراتژی های مختلفی برای حضور در بازارها وجود دارد. اما نکته ی حائز اهمیت این است که تنها چند مورد از این استراتژی ها نتیجه بخش بوده است. در این مقاله به ۷ قدم که شما را برای رسیدن به موفقیت بلند مدت یاری می کند، پرداخته ایم. بنابراین با مطالعه و عمل به این ۷ قدم موفقیت در بازارهای آنلاین، می توانید به افزایش فروش و توسعه ی کسب و کار خود دست پیدا کنید.

بهینه سازی محتوای محصولات در فروشگاه های اینترنتی (بازار آنلاین)

این گام برای موفقیت در فروشگاه های اینترنتی و بازارهای آنلاین، هم شامل محصولاتی که خریداران مشاهده می کنند می باشد و هم شامل محصولاتی که مردم خریداری می کنند.

اما تفاوت این دو گروه در چیست؟

منظور از محتوای محصولاتی که خریداران مشاهده می کنند، عنوان، دسته بندی و توضیحات محصولات است. اما منظور از محتوای محصولاتی که مردم خریداری می کنند استفاده از کلمات جذابی است که مشتری را وادار به خرید می کنند. هرچه بیشتر در این خصوص دقت لازم صورت بگیرد، احتمال فروش محصولات نیز بیشتر خواهد بود.

بنابراین برای افزایش موفقیت در فروشگاه اینترنتی باید در پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب، ایجاد توصیفات جذاب برای محصولات، شناسایی بهترین نوع دسته ها و بهینه سازی تصاویر بازار آنلاین وقت کافی گذاشته شود.

راه های موفقیت در فروشگاه آنلاین
۷ قدم موفقیت در فروشگاه اینترنتی

۲. دومین گام برای موفقیت در بازار آنلاین: تبلیغات

در بازارهای آنلاین برای موفقیت فروشگاه اینترنتی خود نباید تبلیغات را دست کم بگیرید. تبلیغات در بازارهای آنلاین همانند تبلیغات پنجره ای باز شونده و یا آگهی هایی نیستند که افراد تمایلی برای مشاهده ی آن ها نداشته باشند بلکه تبلیغات در بازارهای آنلاین برای هر فروشگاه و یا محصولی به صورت هدفمند صورت می گیرد. بنابراین اثر بخشی این نوع تبلیغات موفقیت زیادی را در فروشگاه اینترنتی به دنبال خواهد داشت.

اگر می خواهید در فروشگاه اینترنتی خود در بازار واقعاً جز فروشگاه های موفق قرار بگیرید، حداقل کاری که می توانید انجام بدین این است که در بازاریابی دیجیتال سرمایه گذاری کنید تا محصولات خود را در اولویت قرار دهید. (نمونه مورد: فروشندگان ChannelAdvisor که در آمازون تبلیغات می کنند ۶۳٪ سریعتر از کسانی که تبلیغ نمی کنند رشد می کنند.)

۳. سومین گام برای موفقیت در فروشگاه اینترنتی: محاسبات سود و زیان

در هر بازار آنلاین، مجموعه ای از هزینه های معاملات، پورسانت و سایر هزینه های خود را دارد. از طرفی میزان درآمد فروشگاه نیز باید محاسبه شود. وقت گذاشتن برای این موارد باعث می شود تا برنامه ریزی های لازم برای ورود به کانال سوددهی صورت بگیرد. بنابراین در بازار آنلاین، فروشگاهی موفق خواهد شد که بتواند امور مربوط به حسابداری خود را به درستی و با بیشترین دقت انجام دهد.

بنابراین فروشگاه ها بهتر است بازار آنلاینی را برای فروش محصولات خود انتخاب کنند که بتوانند بدون هیچ مشکلی از سیستم حسابداری استفاده کنند و یا خود بازار آنلاین سیستم حسابداری را در اختیار فروشگاه ها قرار دهد.

۴- چهارمین قدم از موفقیت در فروشگاه آنلاین: قیمت گذاری محصولات

قیمت گذاری در بازارهای مجازی یکی از عوامل تاثیر گذار بر فروش محصولات می باشد. چرا که قیمت محصول در سایر فروشگاه های بازار، قابل مشاهده است و مشتریان به راحتی می توانند قیمت ها را مقایسه کنند. بنابراین در قیمت گذاری باید توجه کافی صورت بگیرد و عوامل مختلفی بررسی شود.

یک نکته ی مهم: در بازارهای آنلاین، خریداران اغلب گزینه های مختلفی برای خرید محصول مشابه با قیمت های مختلف را مقایسه می کنند.

برای ادامه رقابت در این بستر و افزایش فروش خود نسبت به سایر رقبا، باید قیمت هر محصول را بر اساس قیمت گذاری رقبا در تعیین نمایید. حتی در برخی از محصولات هزارتومان هم می تواند برای برنده شدن در فروش کافی باشد. بسیاری از فروشندگان برای خودکارسازی این فرآیند از نسخه های جدید الگوریتمی استفاده می کنند.

روش موفقیت در بازار آنلاین
۷ قدم موفقیت در فروشگاه اینترنتی

۵. گام پنجم برای موفقیت در بازار آنلاین: تنوع در نحوه ارسال کالا

هر شخصی در بازار آنلاین باید بتواند روش های مختلفی را برای اراسل محصولات خود در نظر بگیرد. چرا که هر روشی برای هر کالا و شخصی دارای یکسری معایب و مزایا می باشد. بنابراین مشتری باید بتواند یک روش مناسب را برای دریافت کالای خود انتخاب کند. یکی از موارد مهم در این خصوص، زمان ارسال کالا می باشد.

طبق آخرین آمار اگر سرعت ارسال خیلی کند باشد، ۲۶% افراد از خرید خود منصرف خواهند شد. از آنجایی که هر روش برای ارسال کالا متناسب با محصول و شهر دریافت کننده یک زمان متفاوتی دارد، بنابراین بهتر است چندین روش برای ارسال وجود داشته که مشتری بتواند سریع ترین راه را انتخاب کند.

همچنین هزینه ی ارسال هر روش برای هر کالایی ممکن است متفاوت باشد. بنابراین از آنجایی که هزینه ی ارسال برای بسیاری از مشتریان مهم است، بهتر است روش های مختلف با هزینه های مختلف برای ارسال کالا وجود داشته باشد. به همین علت، دسترسی مستمر به قیمت گذاری های رقابتی و گزینه های ارسال ضروری است.

روش های مختلفی نیز برای ایجاد تنوع در استراتژی حمل و نقل برای موفقیت در فروشگاه اینترنتی وجود دارد. روش های مثل ارسال از طریق پست، پیک، اسنپ باکس، تیپاکس، باربری و … .

۶. گام ششم برای موفقیت در فروشگاه اینترنتی: آمادگی برای گسترش

اگر در مورد توسعه تجارت الکترونیکی جدی هستید، در نهایت می توانید گسترش خود را در بازارهای آنلاین متعدد آغاز کنید و ادامه دهید.

زمانی که این کار را انجام می دهید، مهم این است که رشد خود را در عین سادگی بودن افزایش دهید. بسیاری از شرکت ها این کار را با تکیه بر یک بستر تجارت الکترونیکی انجام می دهند که برای ادغام با ده ها بازار مختلف ساخته شده است. بدین صورت به جای اینکه هر بار که تصمیم به گسترش دارید، داده های محصول خود را بارگذاری کنید، به سادگی داده های خود را اضافه می کنید و محصولات را یک بار لیست می کنید و سپس به سیستم می گویید که زمان آن فرا رسیده است که آن ها را با بازار دیگری به اشتراک بگذارید.

۷. هفتمین گام از گام های موفقیت در فروشگاه های اینترنتی و بازار آنلاین: اطلاع رسانی به مشتریان

آخرین قدم برای موفقیت در بازار آنلاین و در فروشگاه اینترنتی اطلاع رسانی صحیح به مشتریان است. می توانید یک ایمیل ارسال کنید ، یا یک اطلاع رسانی بر روی شبکه های اجتماعی ایجاد کنید و یا همچنین دکمه های دعوت به عمل را در وب سایت خود اضافه کنید. هر کاری را که انتخاب می کنید انجام دهید، مطمئن شوید که مشتریان شما می دانند اکنون می توانند از شما در بازارهای مورد علاقه خود خرید کنند.

شما با استفاده از این ۷ قدم مهم برای رسیدن به موفقیت در فروشگاه های اینترنتی می توانید اطمینان حاصل نمایید که می توان فروش خود را افزایش داد. تنها کافیست در بازارهای آنلاین عضو شده و سپس این اصول را به کار گرفت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دربارهبازارباشگاهCRMMag