بازار مجازی

در این فضای گسترده، هر فروشنده می تواند یک یا چند فروشگاه اینترنتی ایجاد کند و خودش به صورت کاملا پویا به مدیریت آن بپردازد.

  • پس از آنکه فروشگاه با آدرس اختصاصی ایجاد شد، مدیر می تواند کارمندانی را با سطوح دسترسی برای کمک در امر اداره فروشگاه تعریف نماید.
  • فروشندگان برای هر فروشگاه یا فروشگاه های مجاز مرتبط ، یک پنل اختصاصی با قابلیت سویچ کردن بین پنلهای مربوط به فروشگاهها را دارند.
  • هر فروشگاه می توند از کالا یا خدمات استاندارد و عمومی تعریف شده در کل بازار جهت اضافه کردن به فروشگاه خود استفاده نماید. این عمل سرعت اضافه کردن کالا را به شدت زیاد می کند و فروشندگانی که به فروش کالای عمومی در صنعت و کسب کار تخصصی خود می پردازند رقبت بیشتری برای استفاده از فضای فروشگاه آنلاین خود دارند. آنها در ضمن  می توانند کالا یا خدماتی را  به صورت اختصاصی در بازار ایجاد نماید.
  • فروشنده می تواند مشخصات فنی کالا را تعیین و ثبت نماید. همچنین برای کالا عکسها و نقشه های فنی قرار دهد. فروشنده می تواند توضیحات ، نقد، کاربرد محصول را اضافه نماید. حتی تگ و هشتگ اضافه نماید.
فروشگاه MCCM

البته موارد فوق بعد  از بررسی توسط کاربرهای ادمین بازار و در صورت تطبیق با قوانین بازار مجاز به نشر می شود.

  • فروشنده می تواند برای کالاهای خود قیمت اختصاصی تعریف نماید ، تخفیف بگذارد ، کالا را به عنوان فروش ویژه نمایش دهد یا محدودیتهای خرید مانند حداقل تعداد خرید مجاز ، تعداد در بسته و موجودی و … تعریف نماید.
  • فروشنده به راحتی می تواند برای فروشگاه خود بن تخفیف تعریف نماید. در هر فروشگاه می توان اسلایدر و بنرهایی اختصاصی تعریف نمود و آنها را به کالا ها یا گروه ها لینک کرد.
  • در هر فروشگاه می توان دسته بندی منتخب داشت ، درباره ما ، قوانین فروش و سولات متداول را به صورت خاص تعریف کرد .
  • این امکان وجود دارد که هر فروشگاه به صورت مجزا درگاه پرداخت و اینماد خاص خودش را داشته باشد.
  • نرم افزار به صورت هوشمندانه اقدام به نمایش فروش ویژه ، کالاهای پرفروش و جدیدترین کالاها، کالاهای مرتبط در همان فروشگاه و فروشگاههای دیگر در محیط فروشگاه می نماید.
  • هر فروشگاه می تواند روشهای پرداخت (آنلاین، اعتباری، در محل و …) را تعریف و در اختیار مشتریان خود قرار دهد.
  • مشتریان فروشگاهها می توانند، بر اساس امکاناتی که فروشنده تعیین نموده ، روش تحویل کالا (در محل ، در فروشگاه ، در آدرس های منتخب) را تعیین نمایند.

پس از تمام شدن مراحل خرید توسط مشتری، به صورت اتوماتیک یک فاکتور در پنل مدیریتی ثبت می شود که فروشنگان می توانند مراحل اقدام خود را مانند، دریافت، تایید، ارسال، تحویل پیک، تحویل مشتری را مشخص و ثبت نمایند.

  • هر فروشگاه داشبوردی از وضعیت اقدامات صورت گرفته در فروشگاه، شامل تعداد و تنوع کالا، مقدار فروش، در دست اقدام، موجودی ها، قیمت ها و بیشترین فروش ها و … در اختیار دارد.
  • فروشگاه می تواند زمانبندی ارسال بار و همچنین توانایی آماده سازی بسته در زمانبندی را تعریف نماید.
  • با توجه به امکان استفاده از اشتراک گذاری محصولات تعریف شده، سرعت راه اندازی فروشگاه ها بسیار بالاست.
  • مدیر بازار می تواند صفحه اول مرتبط با بازار اینترنتی را به دلخواه مدیریت کند. در این صفحه می تواند به تعداد و موقیعیتهای  دلخواه بنر و اسلایدر تعریف نمود. می توان اسلاید بالای صفحه اول را تنظیم و زمانبندی کرد.
  • مدیران بازار و مدیران فروشگاهها می توانند بنرها و اسلایدرهای زمانبندی شده را روی فضای دردسترس خود فعال نمایند. این امکان سبب می شود که بنر و اسلایدر از یک زمان تا زمان تعیین شده دیگر نمایش داده شود.
  • مدیران بازار می توانند با استفاده از المانهای موجود در پنل مدیریتی بازار، چیدمان صفحه نخست بازار را به دلخواه طراحی نمایند.

المان های از قبل آماده برای استفاده در صفحه نخست بازار شامل: بنرهای تمام صفحه، دوتایی، سه تایی و چهارتایی است. همچنین قابلیت قرار دادن محصول، برند، فروشگاه و دسته بندی های انتخابی

  • مدیر بازار می تواند تعدادی آیکون یا تصویر را در صفحه به صورت دلخواه برای نمایش مزایای رقابتی قرار دهد.
  • اداره کنندگان بازار می توانند شبکه های اجتماعی خود را تنظیم و تخصیص دهند.
  • اداره کنندگان بازار به راحتی می توانند دسته بندی اقلام و خدمات را تعریف و ارتباط آنها را با هم ( به صورت سلسله مراتبی تعریف کنند و هر زمان لازم دانستند تغییر دهند)
  • اداره کنندگان بازار می توانند نمادهای اعتمادآفرین مانند ای نماد ، درگاه پرداخت امن و … را به صفحه اول اضافه کنند.
  • مدیر بازار می تواند لینکهای داخلی یا خارجی برای اتصال به محصولات ، فروشگاهها و یا دسته بندی اقلام قرار دهد.
  • اداره کنندگان بازار می توانند ویژگیهای متعدد و دقیق و تخصصی بر روی هر گروه کالا قرار دهند و در زمان ثبت کالا آنها را به دلخواه تنظیم نمایند. این روش تخصصی ترین و سریعترین راه برای تعریف اقلام تخصصی است.
  • مدیران سایت می توانند لینک دانلود اپهای Android  و IOS را در فوتر قرار دهند.

امکان باز تولید سفارشی اپهای اندروید و IOS وجود دارد.

  • جستجو و مقایسه بر اساس ویژگی های قابلیتی است که می تواند بازدید کنندگان از فروشگاه را برای انتخاب کالا یا خدمت مورد نظر خود قانع نماید.
  • خریداران و مراجعین به سامانه می توانند پس از جستجوی اقلام خود، از دسته بندی های متعدد و با گزینه های متنوع استفاده نمایند.
  • اداره کنندگان داشبوردی از وضعیت کلی بازار و قابلیت گزارش گیری کامل از وضعیت فروش فروشگاهها ، گروه اقلام و کالاها در اختیار دارند.
  • مشتریان و خریداران در بازار می توانند به دلخواه کالای خود را از هر فروشگاه که می خواهند خرید کنند.
  • خریداران می توانند برای کالاها و فروشگاهها کامنت بگذارند و همچنین به کالا یا فروشگاهها امتیاز بدهند.
  • خریداران می توانند کالاها یا فروشگاههای را با دوستان خود در شبگه های مجازی به اشتراک بگذارند.
  • مشتریان می توانند در هر فروشگاه آلارم اطلاع رسانی برای موجود شدن کالا را فعال کنند تا پس از موجود شدن کالا در فروشگاه مد نظر به آنها یادآوری نماید.

یکپارچه بودن فروشگاههای موجود در بازار، با باشگاههای مشتریان متنوع متصل و مزیتی خارق العاده است که در اختیار اداره کنندگان باشگاه، فروشندگان و مشتریان قراردارد.

مطالعه ی مقاله ی ۷ گام مهم برای موفقیت در فروشگاه اینترنتی در این خصوص توصیه می شود.

  • مدیریت یکپارچه بازار، فروشگاهها، باشگاهها ، لندینگ پیج ، مجله و CRM
  • طراحی استاندارد و حرفه ای ساختار نرم به صورتی که سرعت ایندکس صفحات ایجاد شده در آن ظرف کمترین زمان ( نهایتا یک روز) به طور اتوماتیک انجام می شود و سرعت رشد رنک در الکسا بسیار بالا است .
  • هر فروشگاه می تواند به روش استاندارد تعیین شده به نرم افزار حسابداری متصل شود و به محض عملیات خرید توسط مشتری ، علاوه بر صدور فاکتور ، بروزرسانی موجودی ها هم اتفاق می افتد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دربارهبازارباشگاهCRMMag