خرید نرم افزار سی ار ام

خرید نرم افزار سی ار ام

در دنیای رقابت بین کسب‌وکار خرید نرم افزار سی ار ام برای سازمان‌ها امری ضروری ست. سی آر ام CRM مخفف عبارت Customer Relationship Management است که به معنی مدیریت ارتباط با مشتری است. این نرم‌افزار برای کمک به بازاریابیان در ذخیره‌سازی و طبقه‌بندی اطلاعات مشتریان عرضه شد.

امروزه سی آر ام به مجموعه‌ای از استراتژی‌ها، فرآیندها و ابزارهایی اشاره دارد که برای مدیریت ارتباط با مشتریان و همچنین مدیریت کارمندان در یک سازمان استفاده می‌شود. هدف CRM، بهبود ارتباط با مشتریان، تحلیل و پیش‌بینی نیازهای آن‌ها و بهبود تجربه خرید آن‌ها است.

سامانه CRM شامل قابلیت‌های مانند: مدیریت تماس‌ها، پرونده مخاطب و تاریخچه خرید، فعالیت‌های بازاریابی و فروش، پشتیبانی، مدیریت کالاها و انبار و مدیریت کارمندان و فرآیندهای اداری  است. مناسب‌ترین نرم‌افزار موجود برای رشد کسب‌وکارها کدام است؟ برای دریافت پاسخ، بهترین نرم‌افزار سی آر ام برای رشد کسب‌وکارها را مطالعه کنید.

لزوم خرید نرم افزار سی ار ام در سازمان ها

لزوم استفاده از نرم افزار سی ار ام در سازمان ها

یکی از الزامات استفاده از نرم افزار سی ار ام این است که، به سازمان ها کمک می کند تا منابع خود را بهتر مدیریت کنند.

با استفاده از این نرم افزار، سازمان ها قادر خواهند بود تا پروژه های خود را به صورت موثرتر برنامه ریزی و کنترل کنند. در نتیجه، در زمان و هزینه ها صرفه جویی خواهند کرد.

همچنین استفاده از نرم افزار سی آر ام موجب می شود، که فرآیندهای یک سازمان با نظم و ترتیب انجام و از آشفتگی در کارها جلوگیری شود. همین امر باعث می شود که مشتریان پس از ورود به سازمان، دچار گیجی و سردرگمی نشوند، و خواسته هایشان به صورت سریع و دقیق پاسخ داده شود.

در نتیجه این امر، رضایت مشتریان افزایش پیدا کرده، که منجر به سود بیشتر و توسعه یافتن سازمان یا کسب و کار شما میگردد. با استفاده از CRM حتی می توان میزان رضایت مشتریان از سازمان را نیز اندازه گیری کرد.

نرم افزار سی آر آم برای چه سازمان هایی مناسب است؟

درواقع خرید نرم افزار سی ار ام برای هر سازمانی که نیاز به مدیریت و پیگیری فرآیندهای مربوط به فروش و منابع انسانی دارد، مناسب است. این مورد شامل سازمان‌های بزرگ و کوچک، شرکت‌های خصوصی و دولتی، صنایع و کسب‌وکارهای مختلف است.

با استفاده از نرم‌افزار سی آر آم، سازمان‌ها قادر خواهند بود تا فعالیت‌های مختلف مانند، مدیریت پرونده‌های پرسنلی، برنامه‌ریزی و پشتیبانی از توسعه حرفه‌ای کارکنان، مدیریت وظایف کارکنان و تحلیل داده‌های عملکرد را در بخش منابع انسانی بهبود بخشید.

همچنین در بخش فروش نیز این نرم‌افزار با داشتن قابلیت‌هایی مثل، پرونده مخاطبین، مدیریت کالاها و انبارها، ثبت مکالمات و تعاملات، تحلیل نیازها و درخواست‌های مشتریان بسیار کارآمد است. برای کسب اطلاعات بیشتر به مدیریت ارتباط با مخاطبین مراجعه کنید

انواع نرم افزار سی ار ام

انواع نرم افزار سی ار ام

انواع مختلفی از نرم‌افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری  طراحی و تولید می‌شوند، که در زمان خرید نرم افزار سی ار ام باید به نیازهای سازمان توجه کرد و بهترین گزینه را انتخاب کرد.

یکی از تقسیم‌بندی‌های رایج نرم‌افزار CRM بر اساس بستر سرویس‌دهی است که به سه نوع تقسیم می‌شوند:

نرم افزار سی ار ام ابری:

این نوع نرم‌افزار بر روی بستر اینترنت قابل‌دسترس است و اطلاعات شما در یک سرور ابری ذخیره می‌شوند. در پلتفرم ابری کاربران به‌طور آنلاین می‌توانند به آنها دسترسی پیدا کنند و با استفاده از گوشی‌های هوشمند، تبلت یا کامپیوتر شخصی خود، به آن‌ها متصل شوند.

پشتیبانی و به‌روزرسانی این CRM به عهده سرویس‌دهنده است و برای استفاده از آن باید اشتراک دوره‌ای ای (ماهانه، سه ماهه، فصلی و یا سالیانه) خریداری شود.

نرم افزار سی ار ام نصبی:

برای خرید نرم افزار سی ار ام باید تجهیزات سخت‌افزاری مانند سرور تهیه شود. این نوع نرم‌افزار در داخل شبکه و سرورهای سازمان نصب می‌شود و تحت کنترل کامل سازمان قرار می‌گیرد. نکته قابل‌توجه، امنیت بالای اطلاعات در سی آر ام های نصبی، به علت قرار داشتن سرورها درون سازمان می‌باشد. البته این باعث می‌شود که تمام مسئولیت حفظ، نگهداری و پشتیبان گیری از آن‌ها نیز بر عهده سازمان باشد. برای خرید این نوع سی آر ام یک هزینه اولیه پرداخت می‌شود و سپس به‌صورت دوره‌ای برای خدماتی مانند پشتیبانی، آموزش و… هزینه پرداخت می‌شود.

نرم افزار سی ار ام تحت وب

سی آر ام  تحت وب تا حدی مشابه پلتفرم سی آر ام ابری، ولی با امکاناتی به‌مراتب بیشتر و پیشرفته‌تر است.

همچنین  این تفاوت را دارد که در داخل شبکه سازمان نصب می‌شود و از یک سرور مجازی یا اجاره‌ای بهره می برد . بدین ترتیب، کاربران به‌طور محدود به آن دسترسی پیدا می‌کنند و تحت کنترل سازمان قرار می‌گیرد. برای استفاده از این نوع نرم‌افزار هزینه اولیه پرداخت می‌شود اما هزینه‌های لایسنس و اشتراک آن نیز بر عهده سازمان خواهد بود.

اصول خرید نرم افزار سی ار ام مناسب برای سازمان

اصول انتخاب نرم افزارCRM  مناسب برای سازمان

انتخاب یک CRM مناسب برای سازمان می‌تواند به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. در ادامه، برخی از موارد مهم برای انتخاب CRM مناسب برای سازمان را ذکر می‌کنم:

شناسایی نیازهای سازمان

قبل از انتخاب نرم‌افزار سی آر ام، لازم است نیازهای سازمان را به‌دقت تحلیل کنید. بررسی کنید که سازمان شما چه نوع اطلاعات و فعالیت‌های CRM نیاز دارد و چگونه با استفاده از CRM می‌توانید فرآیندهای خود را بهبود دهید. درواقع نرم‌افزار باید نقاط ضعف شما را تا حد زیادی از بین ببرد و نقاط قوت شما را تقویت کند.

قابلیت‌ های نرم‌ افزار CRM

در زمان خرید نرم افزار سی ار ام باید بررسی کنید که CRM قابلیت‌های لازم را برای سازمان شما فراهم می‌کند. به‌عنوان‌مثال، آیا قابلیت‌های موردنظر مانند مدیریت تماس‌های تلفنی، پشتیبانی از چندین زبان، تحلیل داده‌های پروژه و … را دارا است؟

سازگاری CRM با دیگر نرم افزارها

اطمینان حاصل کنید که نرم‌افزار موردنظر شما  قابلیت اتصال به سیستم‌های موجود در سازمان شما را داشته باشد. برای مثال بررسی کنید که آیا CRM قابلیت اتصال به سیستم‌های حسابداری، سامانه‌های داخلی و … را دارد؟

یادگیری آسان CRM

استفاده و یادگیری نرم‌افزار باید برای کاربران ساده و قابل‌فهم باشد. در غیر این صورت کارمندان شما به‌سختی با آن ارتباط برقرار خواهند کرد، و در مواردی به‌کلی از آن استفاده نکنند. در این صورت فقط هزینه اضافی به سازمان تحمیل کرده‌اید. به همین دلیل در زمان خرید نرم افزار سی ار ام، مطمئن شوید که CRM انتخابی دارای رابط کاربری مناسب و قابل‌فهم است.

قابلیت توسعه در نرم افزار CRM

ممکن است که اکنون شرکت شما نوپا یا درحال‌توسعه باشد و یک نرم‌افزار سی آر ام با قابلیت‌های محدود برای شما کافی باشد. ولی در نظر داشته باشید که سازمان شما در آینده ممکن است نیاز به تغییرات، به‌روزرسانی و سازمان‌دهی داشته باشد. بنابراین، اطمینان حاصل کنید که CRM انتخاب‌شده قابل توسعه و گسترش است.

پشتیبانی در نرم افزار CRM

پشتیبانی و پاسخگویی مناسب یکی از نکات بسیار مهم است که باید به آن توجه داشته باشید. شرکت ارائه‌دهنده نرم‌افزار سی آر ام باید در صورت بروز مشکل شما را در سریع‌ترین زمان راهنمایی کند تا در کار سازمان وقفه و اتلاف وقت پدید نیاید.

هزینه های نرم افزار CRM

سازمان‌های مختلف بر اساس میزان درآمد بودجه محدودی برای راه‌اندازی نرم‌افزار دارند. تهیه یک نرم‌افزار بسیار گران هرچند که ممکن است بسیار کامل و بی‌نقص باشد گاهی فقط هدر دادن بودجه شرکت است. چراکه بازدهی نرم‌افزار به‌اندازه هزینه اولیه آن نخواهد بود.

هزینه های لازم برای خرید نرم افزار سی آر ام

پس از بررسی نیازهای سازمان و امکانات موردنیاز نرم‌افزار سی آر ام، قدم بعدی برآورد هزینه‌های لازم برای خرید نرم‌افزارCRM  است. این نرم‌افزار بر اساس نوع آن و ماژول‌های درخواستی شما هزینه‌های متفاوت خواهد داشت. دز واقع هزینه‌های شما به عوامل مختلفی بستگی دارد، ازجمله:

نوع و سطح پیچیدگی نرم‌افزار CRM

نرم‌افزارهای سی آر ام معمولاً نسخه‌های ساده و مبتدی دارند که امکانات اولیه و ثابتی دارند. مابقی امکانات این نرم‌افزار به‌صورت ماژول، مطابق با نیاز سازمان با پرداخت هزینه‌های اضافی در دسترس مشتری قرار می‌گیرند. جز این موارد، ممکن است به‌طورکلی نرم‌افزاری با امکانات ساده‌تر و یا پیشرفته‌تر برای گروه هدف خاصی طراحی‌شده باشد و برای انتخاب آن‌ها باید دقت لازم را به خرج داد.

تعداد کاربران نرم‌افزار CRM

سی آر ام ها دارای پکیج‌های از پیش تعیین‌شده با تعداد کاربر مشخص هستند. برای مثال: پکیج ده کاربر شرکتی… برای افزودن کاربران بیشتر باید هزینه‌ای مجدد پرداخت شود پس در زمان انتخاب بسته مورد نظر بهتر است تعداد کارمندان شرکت و تعدادی نیز برای زمان استخدام کارمندان جدید در نظر گرفته شود.

قابلیت ها و امکانات پلتفرم CRM

همان‌طور که گفته‌شده این نرم‌افزار امکانات ثابتی دارد که هزینه آن  بر روی پکیج اصلی محاسبه‌شده است. مابقی امکانات اضافه و موردنظر شما ممکن است هزینه اضافه داشته باشد. CRM با قابلیت‌های پیشرفته‌تر و گسترده‌تر معمولاً هزینه بالاتری دارند.

روش استقرار پلتفرم CRM

روش استقرار CRM (به‌صورت نصبی-سروری یا ابری و تحت وب) نیز می‌تواند هزینه‌ها را تحت تأثیر قرار دهد. استقرار در محل معمولاً هزینه بیشتری نسبت به استقرار ابری دارد. چراکه هزینه خرید سخت‌افزار نیز به آن اضافه می‌شود. تهیه سی آر ام تحت وب نیز هزینه‌های متفاوتی در بر دارد.

آموزش نرم افزار CRM

آموزش نرم‌افزار سی آر ام معمولاً به چند صورت مشاهده ویدئو، آموزش مجازی و آموزش حضوری در نظر گرفته می‌شود. انتخاب هرکدام از این روش‌های آموزش بر هزینه‌های شما تأثیر خواهد داشت.

پشتیبانی CRM

در زمان خرید نرم افزار سی ار ام هزینه‌های پشتیبانی و نرم‌افزار CRM نیز باید در نظر گرفته شود. این هزینه‌ها معمولاً به‌صورت دوره‌ای پرداخت می‌شود.

برای آگاهی از هزینه های این پلتفرم به لیست قیمت نرم افزار سی آر ام سر بزنید و یا با کارشناسان ما در رکاما تماس بگیرید.

نسخه های رایگان و آزمایشی سی آر ام

نسخه های رایگان و آزمایشی سی آر ام

نسخه های رایگان و آزمایشی نرم افزار CRM، نسخه هایی از این نرم افزار هستند. که برای استفاده رایگان یا به صورت آزمایشی در دسترس قرار می‌گیرند. این نسخه ها معمولاً قابلیت‌ها و محدودیت‌های خاص خود را دارند. اما برخی از قابلیت‌ها و امکانات نسخه پولی یا تجاری را ندارند.

با استفاده از نسخه رایگان یک CRM، کاربران می‌توانند با قابلیت‌های پایه و اصلی سامانه آشنا شوند و تجربه کار با آن را به دست آورند. علاوه بر این، نسخه آزمایشی CRM به کاربران اجازه می‌دهد تا براساس نیاز خود، عملکرد و قابلیت‌های مختلف سامانه را بررسی کنند و تصمیم به خرید چگونگی استفاده دائم از آن  را بگیرند.

به طور کلی، نسخه های رایگان و دموی نرم افزار CRM به کاربران این امکان را می‌دهند تا قبل از خرید و استفاده دائمی، عملکرد و قابلیت‌های نرم افزار را بررسی کنند و مطمئن شوند که با نیازهایشان سازگار است. برای راه اندازی سی آر ام رایگان به صفحه نرم افزار سی آر ام رایگان سر بزنید.

برای ارتقای سطح کیفی شرکت، نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دربارهبازارباشگاهCRMMag